fredag, november 09, 2007

Fotokalender från Önskefoto

Beställde för några veckor sedan fotokalendrar från ovanstående firma (de hade ett specielerbjudande, kostade 99 kr istf 198 kr), och i dag dök dom upp i posten. Det första jag ser är framsidan, där de satt miniatyrer av varje bild, och redan då började jag ana oråd eftersom allihopa var gryniga och pixliga. Öppnar kalendern och inser 1) att de inte ens skrivit ut bilderna på riktigt fotopapper, 2) att varenda bild är grynig/pixlig trots att jag skickat in högupplösta bilder (alltså betydligt större än 18x24 cm).

Jag fattar ärligt talat inte vad fotofirmorna håller på med, eller snarare vad de har för programvara när de skalar om bilderna? För det är inte första gången jag skickar in bilder som kommit tillbaka och sett ut som skit. Det här hade jag kunnat göra minst lika bra här hemma på våran egen bläckstråleskrivare, och billigare hade det dessutom blivit. Nej, nu ger jag upp dom här amatörfirmorna och kör bara på crimson - de vet i allafall vad de sysslar med!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har alltid dragit mig för att beställa, det är så tråkigt att få dom så dåliga.
Men skriv tillbaka till dem eller ring o klaga. dom ska minsan få höra. jag skulle vägra betala.
Lycka till

Nikki sa...

Vad tråkigt! Tyckte våra blev ganska bra trots att det inte var fotopapper! Våra bilder var inte alls gryniga men så tar jag kort med hägsta upplösningen på kameran, kan det vara det?

Tycker du ska ringa dem och klaga och skicka tillbaka dem! Man ska vara nöjd med det man beställer, men att det inte var fotopapper godtar de nog inte som ursäkt men däremot att bilderna är gryniga!

Lycka till!