söndag, november 04, 2007

Åldersskillnad

Min lilla lillasyster (inte ens 20 år fyllda) dejtar en kille (man?) som är 11 år äldre än henne, och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka om det? Saken är den, att egentligen borde jag inte tycka någonting, eftersom det är exakt lika många år mellan mig och maken, men det är svårt att inte kasta sten i glashus den här gången. Det jag undrar mest är vad en man på 30 ser hos en ung tjej på 19? Eller det vill jag nog inte veta förresten... Jag hoppas bara hon är försiktig, att han inte är ett svin och att hon inte gör något dumt (något som jag inte skulle göra höll jag på att skriva, men det vore inte så bra ;). Ibland är hon så väldigt naiv och blåögd min lilla syster att jag blir lite rädd, men sen kommer jag ihåg att hon måste göra sina egna misstag, och jag kan bara hoppas att det inte blir något ödestigert. Var rädd om dig älskade syster!

5 kommentarer:

Alex sa...

Svårt det där - att låta bli att lägga sig i. Hoppas att det inte blir någon dyrköpt läxa utan att allt är som det ska vara...eller hur man nu ska säga.

Pernillas blogg sa...

Shit så svårt det är att inte säga ngt och lägga sig i! Min lillasyster ska köpa hus med killen på Gotland, de har ännu inga jobb där etc och jag är lite orolig att de förhastar sig och köper första bästa hus bara för att de vill bort från stället de bor på nu! MEN jag försöker vara tyst och bara ge råd de kan ha nytta av... Hmmm...

Världen enligt J. sa...

Se det som en övning i självbehärskning ;) Och håll tummarna för att det går bra!

Dessvärre kan man ju inte göra eller förhindra misstag åt vänner eller syskon...

Ponder sa...

Ni har rätt så klart - jag måste försöka hålla mig i styr, inte lägga mig i och bara hoppas på att det går bra, men det är svårt...

Lotta sa...

Men det är kanske killen som har mer att förlora? Han är kanske i giftas- och barnatagen och din syster har kanske inte kommit dit än. Hon kanske bara har lite kul och testar sig fram. Låt henne hållas. Vem vet, det är kanske han med stort H och åldern är ju inte allt. Eller hur? ;)

Annars har hon blivit ett uns visare på kuppen och hittar Mr Right nästa gång.