fredag, november 02, 2007

Var vinner man mobiltelefoner?

Sitter och kollar på mobilanonser på Blocket för kul skull, och jag ser ett tydligt mönster när det gäller nya mobiltelefoner till salu: Antingen är det mobiler uttagna på garantin eller så är det vinster i en tävling. I första fallet förstår jag inte riktigt varför man ska sälja, men kanske för att man vill ha ett annat märke? I det andra fallet förstår jag ingenting... Hur många tävlingar att vinna mobiler i finns det egentligen?? Och varför får aldrig jag veta var jag kan vinna en ny telefon? Eller är det kanske så att det är ett kodord för något annat... För det är märkligt att man inte får garanti när man vinner en telefon, tycker ni inte?! ;)

1 kommentar:

Linda #handgjordlyx sa...

Jag har då aldrig sett en mobiltelefontävling i hela mitt liv... fast å andra sidan så kanske jag inte letar efter dem heller?

Jag tror nog mer på kodat språk i annonserna ;-)