onsdag, oktober 28, 2009

Provrumspanik

I helgen var jag på Lindex och fick för mig att prova en klänning. En sån där modern en, med tight liv, vid kjol och lite tyll inunder. Drog den över huvudet och kände att det gick lite trögt över ryggen/bysten, men tänkte att jag nog inte drog ner dragkedjan hela vägen. Tråklar på mig klänningen och inser att nej, den här modellen är inget för mig. Drar ner dragkedjan och börjar dra klänningen nedåt. Det går inte, inte en susning att den smala midjan går över mina höfter. Kollar dragkedjan. Jo då, den är helt nerdragen. Försöker uppåt istället. Det tar tvärstopp över brösten. Börjar bli lite lätt svettig, men tänker att om jag tar av mig min vadderade BH kanske det går lättare. Jo då, visst gick det lättare. En liten bit. Nu fastnar klänningen på ett sånt sätt att jag står med armarna rakt upp, (utan BH). Nu börjar jag bli rejält svettig och undrar om jag 1) ska spräcka klänningens sömmar, 2) tillkalla personal. (I den ställningen fick jag inte ens tag i mobilen. Hade annars planer att ringa maken och be honom komma med en sax...) Nummer två gick bort på en gång - förstå vilken skam att ta dit en okänd människa när man sitter fast i en klänning utan BH. Kvar finns alltså att spräcka sömmarna. Suger i mig så mycket luft jag kan och pressar förtvivlat utåt. Ingenting händer. Inte ens ett litet trådknak. Nu rinner svetten längst ryggen och pulsen är uppe i 120. Lyckas på något sätt haka fast klänningen på en av krokarna i provrummet och sen lirka mig ur millimeter för millimeter. Förstår ni vilken lättnad det var när den äntligen var av? Jag klädde på mig på 10 sekunder och lämnade butiken snabbt som attan.

Och vet ni vad det absolut dummaste är? Det här är inte första gången det händer...

10 kommentarer:

Lotta sa...

Jag gapskrattar!!! :D Tack för dagens, eller kanske tidernas roligaste inlägg. Jag kan nästan se dig ormandes och tråcklandes i den lilla provhytten. Hade du även fångat det på film hade den säkerligen gått upp på topplistan på Youtube! Ha, ha, ha...

Anonym sa...

Å vilken syn! :D Tänk om du inte hade kommit loss och var tvungen att gå ut och be om hjälp med armarna rakt upp och ingenting under!

S sa...

Det var det absolut roligaste idag!!!

Jag har varit med om detsamma. Det är verkligen fruktansvärt jobbigt. Paniken. Huu..

Ponder sa...

Lotta: Det var så lite så. Jag kanske ska fråga LIndex om de har övervakningskamerafilm jag kan få köpa? Vem vet, jag kanske kan känna pengar på det här...

Mamabloggen: Ja, huuu, tänk om jag hade varit tvungen att be om hjälp i den ställningen... Blir alldeles knäsvag bara av att tänka på det. :D

S: Skönt att man inte är ensam i allafall. :)

Nikki sa...

Förlåt men det var dagens roligaste inlägg av alla jag läst idag! HA! HA! HA!

Livet på Citronodlingen sa...

*fniss* Då är det i alla fall bra kvalitet på Lindex klänningar, fast jag förstår om du önskade att det inte var det ;o)

Anonym sa...

Hahaha, nästa gång kan du skicka foton till Göteborg! =)

/F.

Nina sa...

Förlåt men *asg*....
(Barnen frågade just vad jag skrattade åt)
Förstår verkligen din panik, men när du skriver så låter det så kul
Skönt att du slapp tillkalla personalen :)fniss....

Kram

Linda #handgjordlyx sa...

Jag skrattade nästan så jag grät. Och sen var jag tvungen att skicka till maken (se ovan) och... ja ehh... vad säger man???

Hur tusan lyckas du? Jag bara undrar... ;-)

Viktoria sa...

Haha! UNDERBART!

Som jag skrattade när jag läste om det. Ett igenkännande skratt!