måndag, oktober 19, 2009

Stort tack!

Ni ska veta att jag läst era kommentarer under mitt inlägg om jobbet flera gånger och blivit alldeles varm i hjärtat för att ni finns där ute och bryr er.

Och ja, det blir nog lite tufft med migrän, plugg och jobb, men jag har som sagt inte råd att vänta (för då kan professorns pengar mycket väl vara slut igen). Det som gäller för mig nu är att hålla ihop i tre månader. Det är nämligen tiden det tar för att nollställa sig hos Försäkringskassan. (Gör jag inget kommer jag bli utförsäkrad i mitten av mars nästa år.) Jag kommer att jobba halvtid och ta ut semesterdagar på andra halvan (har 45 dagar totalt eftersom jag inte tagit semester på flera år, plus att jag får 30 nya dagar efter nyår). För så får man nämligen göra, tipsade min handläggare på FK om. Så även om det inte funkar i längden, så får det funka de här tre månaderna. Sen kan jag gå ner på lägre takt om jag behöver det.

3 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Vad skönt med en plan och att du VET vad som gäller och vad som ska hända! Bara det gör ju att det blir enklare, tänker jag. Alltså inte lika pressat och stressat av all ovisshet...

Jag håller tummarna för dig, det vet du! =)

Nina sa...

Grattis till jobbet :) Skulle kommenterat igår men nånting kom ivägen (mninns inte ens vad) så jag fick lämna datorn innan jag hann :)

Kram

Nikki sa...

Nu får du berätta för mig hur man gör!!! Får man nya dagar på FK om man går in och jobbar 3 månader? Är det det du menar? Nu kan jag nog inte ens klara av att hanka mig fram tre månader, orkar ju knappt ens leva just nu (tro inte jag är självmordsbenägen det är jag verkligen inte utan jag menar bara att värken och allt annat är så tungt just nu)! Men undrar om man får nya dagar om man är arbetslös också? Jag har ju inget jobb att gå tillbaka till.

Håller tummarna hårt för att det ska gå bra för dig!

Kram