tisdag, september 15, 2009

Blocket-hyfs

Jag blir så irriterad på folk som först säger att man (läs: jag) ska få köpa något (läs: den där hyllan till hallen jag letat efter som utgått från IKEA). Man bestämmer tid och plats för avhämtning av saken. När man (läs: min mamma som jag skickat iväg för att hämta hyllan eftersom den befann sig närmare henne än mig) kommer och ska hämta hyllan möts man av en säljare som säger:
- Öh, asså, jag sålde den till en annan för en kvart sen. Lessen.

Jaha, men tack så mycket.

Om man nu vill sälja den till någon annan än den man först lovat, då får man ringa och meddela det. Inte vänta till den första köparen knackar på dörren. Hör inte det till allmänt vett?

5 kommentarer:

Anna sa...

Fy vad ohyffsat!
Har man lovat den som ringer så håller man den åt den personen.
Skit säljare!

S sa...

Det var riktigt dåligt faktiskt...

Viktoria sa...

Skruttigt gjort!

Anonym sa...

Jäkla typ, helt ouppfostrat! Likadant var det är jag var påväg till ett avtalat möte för att köpa en vagn, när jag ringde hade hon sålt den! Riktigt fräckt! Och en gång skulle jag sälja en bärsele och då dök köparen aldrig upp trots att jag åkt till stan för att möta upp henne som inte hade bil.

Linda #handgjordlyx sa...

Uselt! =/