tisdag, september 15, 2009

Ska det vara så här?

Jag tycker det är väldigt onödigt att allt ska vara så jobbigt varje gång jag ska ägglossa. Trött, less och ledsen, i flera dagar. Allt känns motigt, tungt och tråkigt. Och inte blir det bättre av att migränen är som värst då. (Nej, Sarotenet klarar inte av den hormonella migränen.)

Nu vill jag lägga det där ägget så att jag kan bli lite normal igen.


Det är förresten lite konstigt att ägglossningen har blivit så jobbig. Förut, typ innan jag fick barn, märkte jag aldrig av den. Däremot var det väldigt jobbigt vid mensen, med PMS och mensvärk from hell. Nu är det precis tvärtom. Undrar om man är känslig för olika hormoner vid olika åldrar?

3 kommentarer:

Nina sa...

Det där känner jag igen
Tidigare har jag aldrig märkt min ägglossning över huvudtaget. Men haft en fruktansvärd mensvärk och en del pms
Nu får jag jätteont i magen vid äl och när jag tänker efter så är humöret är ju inte direkt på topp...
Men mensvärken besvärar mig knappt längre.....

Världen enligt J. sa...

Jag begriper ingenting av hormoner. De verkar vara hur skumma, mysko och opålitliga som helst.

Men ja, sannolikt ändras hormonerna med åldern - så att nya spännande effekter uppstår.

Linda #handgjordlyx sa...

Efter barnen HAR det hänt saker på det området även för mig. Tvibläh!