onsdag, september 16, 2009

Låååååång dag

Först skola hela långa dagen. Inte så jobbigt egentligen, men för mig blir det väldigt mycket. Hem, pusta ut så gott det går med en halvkrasslig Prins och en helskrikig H. (han har kommit på att man kan protestera, mot allt, genom att skrika vansinnigt högt i falsett...). Direkt efter middagen var det dags för föräldramöte på dagis. Jag fick välja om jag ville gå dit eller sköta nattningen av tre barn. Jag valde mötet. Mer prat och mer människor omkring mig. Åker hem och hoppas att maken kan tänka sig åka på medlemsstämma i föreningen. Det ville han inte. Alltså åker jag på det också. Gott fika, ännu lite mer prat och indelning i grupper (det var anledningen till att jag åkte dit - är man inte där åker man på de jobbiga grejerna). Fixar en lätt grupp till oss och cyklar hem igen. Hinner sätta mig ner i sju minuter innan Prinsen vaknar av att han hostar och är jätte ledsen. Pappa duger INTE, bara mamma. Sitter med hostande och gråtande Prins i nästan en timme innan han somnar om. Sätter mig i soffan. Kommer på att jag borde skriva en krönika. Startar datorn. Hamnar här. Bloggar om ointressant dag.

Fortsättning följer.

Inga kommentarer: