fredag, januari 08, 2010

Är det bara jag?

Vet inte om det beror på att jag har ett oändligt mått av "kan själv" i mig, men ofta när jag ser saker andra människor gjort (t ex på bloggar) tänker jag "Men det där är ju inte svårt att göra själv". Nu testar jag ju inte att göra allting, men det jag ger mig på brukar lyckas (efter en del svordomar och omstarter i och för sig).

Det där lät ju inte särskilt ödmjukt, men å andra sidan anser jag mig inte vara speciellt bra på någonting. Jag kan lite om mycket, när det gäller det mesta tror jag.

2 kommentarer:

S sa...

Idag hade jag känslan "jag kan ingenting riktigt bra". Det var en sorglig känsla.

Men jag har inga intressen att helt och hållet snöa in mig på, då blir det så svårt att bli riktigt bra på något.

Världen enligt J. sa...

Jag tror att det är en ganska nyttig inställning, att utgå från att man kan. Att sedan inte allt blir perfekt eller tip-top är en annan sak :)