söndag, januari 24, 2010

Kortisonkoma

De höga doserna har tagit ut sin rätt - idag har jag varit mer eller mindre zombie hela dagen. Har aldrig varit med om den effekten förut, brukar bli pigg av min "normala" skovdos, men vid så höga doser jag fått nu är det tydligen inte ovanligt att man blir helt sänkt (samtidigt som man är rastlös, agressiv och effektiv - en mycket märklig kombination). Sista sprutdosen idag var nadtrappad, och i morgonon är det alltså tabletter som gäller, en gång om dagen. Förmodligen har min egen kortisolproduktion redan stängts av (jag är känslig på det viset) vilket leder till att jag blir ännu tröttare på grund av den lägre dosen, innan kroppen sätter igång igen.

Om jag säger så här - just nu känns det inte så troligt att jag kommer fixa att redovisa grupparbetet i morgon...

Inga kommentarer: