torsdag, januari 14, 2010

Nya migrän-erfarenheter

Fick mega-migrän på jobbet idag och var tvungen att försöka ta mig hem med ett huvud som höll på att gå i bitar. Satt på bussen och blundade större delen av vägen. De få gånger jag öppnade ögonen och tittade ut hade jag ingen aning om var jag vad. Jag var helt vilse i en stad där jag bott i snart 15 år, på en busslinje jag åkt hundratals gånger. När jag sedan koncentrerade mig och tittade ut en längre sträcka kände jag igen mig resten av vägen hem.

Otroligt otrevligt var det hur som och ytterligare en "kul" grej att lägga till migränhistorien.

5 kommentarer:

Viktoria sa...

Usch det där lät inge vidare alls! Skönt att du i alla fall tog dig hem.

Har läkarna någon plan vad nästa steg i behandlingen är? Så där kan du ju inte ha det!!

S sa...

Men så fruktansvärt! Glad att du kom hem välbehållen!

Livet på Citronodlingen sa...

Fy, va otäckt!

Morfen sa...

Det där är riktigt läskigt. Har varit med om det en gång själv och jag minns inte ens promenaden till bussen. Det var den gången jag åkte in akut.. det var så min historia började. FY!! Det är inget man önskar någon. Kram & hoppas du mår bättre nu.

Lotta sa...

Låter lite som när man var full förr i tiden (är aldrig full längre....) Då hade man heller ingen aning om var man var i bussen eller bilen. :)

Du är säker på att du inte hade smakat lite starkt? ;)

Tycker så synd om dig så jag kramar om dig extra hårt!