tisdag, januari 19, 2010

Var ska man köpa sin medicin?

Jag måste köpa ny, receptfri, medicin, men har ingen aning om var jag ska gå. Läste i DN idag att vissa av de privata kedjorna har lagt sig väldigt högt när det gäller just de receptfria läkemedlena, men hur ska man ha koll på det? Och hur ska man veta vilka apotek som fortfarande är Apoteket?

Just nu känns det jätte bra med den där avregleringen - inte nog med att läkemedelsföretagen passar på att sko sig på den, nu ska även återförsäljarna ta en större del av kakan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Maken arbetar ju fortfarande i statens regi (på DosApotek) och under gårdagen utbröt mer eller mindre panik då de nya apotekens datasystem skulle fasas in och överföringar till patienter med veckodoser inte fungerade. Avregleringsprocessen kan nog kosta på såhär i början och konsumenterna får känna på lite barnsjukdomar. Och som du säger - Man vet inte riktigt vart man ska vända sig och hur prissättningen kommer att se ut.

Viktoria sa...

Nej jag gillar det inte! Apoteket och Systemet kan få vara monopol för all evighet för min del.

Linda #handgjordlyx sa...

Vi diskuterade också detta häromdagen och faktum är att jag inte ens har koll på hur det hela fungerar! Jag håller mig till sjukhusapoteket, som jag har förstått är Apoteket fortfarande...