onsdag, september 24, 2008

Kampen har inletts

235-2 till Tvättberget. Vi knappar in...

7 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

*S* Grattis!

Världen enligt J. sa...

Bekännelse: jag gillar att tvätta. Det är sjuk, jag vet.

Ponder sa...

Men J, vad väntar du på? Skynda dig hit, här finns tvätt i överflöd! ;)

Linda #handgjordlyx sa...

Jag gillar nog också att tvätta, men jag gillar inte att hänga upp och sortera. Men, att få in tvätten i tvättmaskinen så att det blir mindre tvätt i tvättstugan känns... trevligt?
ponder, vad tror du om att byta tänk kring själva tvättandet? ;) Tänk inte på hur jobbigt det är när det svämmar över, tänk på hur fint det blir när det försvinner..?

Ponder sa...

Alltså, jag tycker inte det är så jobbigt eller tråkigt att tvätta i vanliga fall. T o m vika är helt okej, men hänga och lägga in i skåp och lådor är trist. Problemet nu när jag varit sjuk så länge är att allt förfallit till sånna proportioner att man inte vet var man ska börja. Det känns jobbigt, eller kändes jobbigt, för nu när vi börjat känns det genast lättare. :)

Elin sa...

Bra jobbat ;)! Att kasta in i maskinen tycker jag är ok, men att vika är sådär och att sen sortera in det i skåpen är trist! Har dock världens gulligaste mamma som typ är besatt av att tvätta och vika inte mig emot, alls!

Känner igen det där med förfallet, man vet liksom inte vad man skall börja och när man väl börjar känns det som en droppe i havet.
Kram

Anonym sa...

Hejaheja!