torsdag, september 11, 2008

Tradera tokar

Jag är redo att lägga ner allt vad Tradera heter efter den senaste tidens fadäser, eller vad sägs om kläder som skulle vara i nyskick som är både trasiga och fläckiga, kläder i fel storlek och kläder som inte är av de utges för att vara. Värst är Reima Tec-overallen jag köpte till Prinsen som skulle vara i absolut nyskick, vilket den var utseendemässigt, men däremot läckte den som ett såll. Så har då inte de Reimaoveraller jag köpt nya betett sig.

Visst, det ordnar oftast upp sig, men det krävs en massa extra jobb och energi från min sida som jag inte riktigt har. Samtidigt vill jag inte skita i det - jag vill att man ska kunna lita på det man köper begagnat, att folk anstränger sig när de synar och beskriver plaggen de säljer.

Dessutom har jag heft en hel räcka konstiga köpare också, som inte vill betala det de har bjudit, som tycker portot är för dyrt och som, utan att säga något i förväg, skickar betalningen kontant (över 300 kr) i ett kuvert.

Undrar om det börjar bli kallt i skogen nu och det är därför alla trollen har smugit sig in på Tradera?

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vilken otur du haft. Har själv aldrig råkat ut för hemska köpare eller urusla köp. Peppar, peppar...

Men som sagt, det är bara till att ligga på. Sånt där ska de inte komma undan med. Bussa gubben på dom eller nått. :)

Anonym sa...

Nä va trist! Jag fick nyss en molotröja som skulle vara i prima skick! Den hade både fläckar och resåren i halsen var helt uttöjd.
:(
Hade en auktion ute och skickade ett mail till vinnaren att hon skulle öppna bilagan där själva vinnarmailet fanns, fick tillbaka att hon ville ha det utskrivet för hon visste inget om datorer, en farmor som skulle skicka till sitt barnbarn, det var lite sött! :)