måndag, september 15, 2008

Massage-migrän

Idag var jag på första massage behandlingen på Sjukgymnastiken - den var lång (45 minuter) och mer terapeutisk än den avslappnigsmassage jag fått tidigare. Hon gick igenom hela ryggen och löste upp spänningar och knutor så gott det gick, skönt men liksom hårdare än tidigare.

När jag kom hem dröjde det inte länge för än jag fick en riktig migräntopp. Mådde så dåligt att jag var tvungen att ringa hem maken igen (han fick inte jobba mycket idag stackarn) och tog tunga piller för första gången på länge. Nu sitter jag här med dovare värk, men istället med en massa ångest och paranoia. Det försvinner förvisso när medicinen gått ur, men roligt är det inte.

Känns lite ledsamt just nu, jag hade hoppats så mycket på massagen och nu verkar den ha rakt motsatt effekt (vilket inte är okänt). Det är tröstlöst att inte bli bra, speciellt när det kommer bakslag som det här.

3 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Fast du... Kan det inte vara så att det ger med sig efter några gånger? Jag fick vansinnigt ont i huvudet efter varje gång jag fick behandling av sjukgymnasten, men sen avtog det efter hand och byttes ut mot något som var bättre. Men, det tog flera behandlingar innan det vände.

Alex sa...

Tråkigt att det inte blev någon bra effekt av massagen. Får hoppas det är som -sl- säger.

Ponder sa...

Jo, det finns en chans att det blir bättre. Därför har jag två omgångar till inbokade, sen får vi utvärdera.