torsdag, september 18, 2008

Ny dörrskylt

Jag vill sätta upp en ny skylt på dörren. Istället för "Varning för hunden" som vi har nu, ska jag sätta upp en där det står "Pigga, snygga och käcka människor undanbedes". Det slår aldrig fel - just dom dagarna när jag är som sunkigast och mest sliten ringen någon raffig pingla på dörren och är så där äckligt pigg och trevlig. När jag bara vill krypa ner under en sten och försvinna, vill hon att jag ska komma på ett trevligt hudvårdsparty eller något annat. Idag var det en trebarnsmamma som
skulle komma och hämta en overall. I mitt stilla sinne tänkte jag att som trebansförälder måste hon väl se lite sliten ut i allafall, men nej då, hon var en sån där superärtig pingla.

Alla ni som är som jag, sunkiga, trötta och inte alls käcka, ni är fortfarande hjärtligt välkomna. Leta bara efter huset med den otrevliga skylten på dörren.

5 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

hehe, då struntar jag i att komma och hälsa på då ;-) Jag som är SÅ pigg och fräsch! Att vi har fem barn hemma syns det inte ett spår av någonstans *ironi*

Alex sa...

I hear you sister!!!

Jenny sa...

Då skulle du se mig nu :D Urtvättade svarta mamma-mjukisar, söndertvättad reklam t-shirt och håret på ända,. Du skulle säkert völkommna mig med öppna armar ;)

Anonym sa...

Halleluja!

OM du fixar iordning en sån bra skylt så ta patent på den :-)

-Åsa

Anonym sa...

Jaha då är det bäst man håller sig borta då! ;) Faktum är att det vilar en liknande förbannelse över mig - så fort jag går osminkad och allmänt sunkig så dyker mannens ex, eller någon gammal välbevarad klasskompis som inte fött barn upp som gubben i lådan. Kan du trycka upp plakat också?