måndag, september 22, 2008

Läs- och skrivträning

Dottern har precis knäckt koden för att läsa, skriva har hon kunnat ett tag. Nu sitter vi och övar, vid varsin dator, och skickar meddelanden på msn. Det är sannerligen andra tider nu, jämfört med när jag var liten och lärde mig läsa genom att titta på tidningen upp-och-ned!

Här följer ett utdrag ur konversationen:
Ponder säger:
HEJ E, HUR GÅR DET?
E säger:
hej mamma degår bra
Ponder säger:
DU ÄR DUKTIG
E säger:
du är snel
Ponder säger:
VAD FICK NI TILL LUNCH IDAG?
(Här var hon tvungen att komma ner och fråga vad "lunks" var för något :D)
E säger:
vi fik fisk bular ochpotatis
E säger:
mamma va bide tiluch
Ponder säger:
JAG ÅT RESTER FRÅN IGÅR
E säger:
mammajag tykel at du är snel pusspuss från e

7 kommentarer:

Alex sa...

Verkligen nya tider - det är bara att hänga med! Underbar konversation! Kram

Jenny sa...

Det är så kul när det knäcker koden :) Wilda har inte gjort det ännu. Men de stora skickar ofta små meddelande på msn..:)

Nina sa...

:) visst är det kul när dom lär sig.
Och ja, tiderna ändras. Här har barnen och jag skrivit mycket i wordpad till varandra när dom lärt sig.
Vi har ju bara en dator så msn blir så jobbigt då ;)

Anonym sa...

Å så duktig! Det blir rligt för henne att läsa detta sen när hon blir stor! Och vilket vackert namn hon har!

Du frågade i min blogg för länge sen hur ,kt vagnen kostade men ja har visst missat att svara, förlåt! 4000:- köpte jag den för med alla tillbehör tyckte jag det var ett bra pris.

Linda #handgjordlyx sa...

Men, vad gulligt! =)

Världen enligt J. sa...

Det låter ju underbart! Jag ser fram emot att kunna sitta på övervåningen och messa:
- Nu stänger du av Byggare Bob!! Basta!!!

Anonym sa...

Nä vad gulligt!

Stora madamen :-)

-Åsa