måndag, mars 01, 2010

48 timmar!!

Vi klarade det igen - helt otroligt!! Kanske nu det är läge att spela på lotto?

(Bara för det lär väl någon börja spy som en fontän i natt...)

Jag har gått och tänkt på de andra barnen och fröknarna hela helgen och haft jag väldigt dåligt samvete för att Prinsen kräktes på dagis.* Jag hoppas verkligen att de klarat sig ifrån att bli smittade. Vore inte så roligt att vara den som startar en magsjukeepidemi.

* Ja, jag vet att det är sånt som händer, men det känns ändå jobbigt just eftersom jag själv är så mottaglig mot magsjukor och avskyr som så mycket.

1 kommentar:

Anna sa...

Håller tummarna att alla klarade natten också.

Visst är det jobbigt med det dåliga samvetet. Även om man inte kan veta att man kommer att få magsjuka så är det ju något man verkligen vill bespara andra.

Fatta vilket dåligt samvete jag hade när Ellen råkade smitta lilla kusinen som då var knappt två veckor... även om vi ju inte kunde veta att hon skulle bli sjuk.