tisdag, mars 02, 2010

Jag gör som J

... och hoppar på tidsmaskinen:

(Egentligen ska man ta inlägg från 1 mars, men eftersom jag inte skrivit just den dagen, får det blå närmsta dag efter.)

1 mars 2009 gnällde jag på att journalistbloggandet gjorde mig självkritisk, gjorde en av de tråkigaste utmaningarna ever och förundrade mig över fenomenet "älvböcker".

3 mars 2008 var jag höggravid, mådde skit för det mesta och funderade på nätmytomani.

I mars 2007 bloggade jag mest i Prinsens blogg. Bland annat gjorde jag en EFIT med tillhörande rim, om ni minns?

I mars 2006 var jag gravid och mådde skit för det mesta.

I mars 2005 hade vi försökt bli gravida i mer än ett år utan framgång. (Om man inte, som reproduktionscentrum, räknar ett tidigt missfall som en framgång...)

I mars 2004 försökte vi bli gravida, men var fortfarande vid gott mod. Det hade ju bara gått några månader utan resultat.

I mars 2003 var jag föräldraledig med Dottern på 50 % och jobbade 50 %. Säkert hade jag ett tarmskov också, för det brukar jag ha så här års.

I mars 2002 var jag gravid och mådde skit ganska ofta.

I mars 2001 var jag nyförlovad och ganska ny på doktorerandet. Hade precis överlevt min första period av undervisning där mina gamla klasskompisar var mina elever. Blir fortfarande lite svettig när jag tänker på det.

1 mars 2000 visste jag att det skulle bli jag och Maken. Det tog bara några månader för mig att reda ut mitt trassliga liv först.

Inga kommentarer: