onsdag, mars 03, 2010

Första dagen som ensamförälder

Fast egentligen räknas den nog inte, eftersom maken tog morgonruljansen (som vanligt) och mamma hjälpte mig att hämta på dagis och var här hela kvällen.

Men det har i alla fall gått bra. Över förväntan faktiskt. Nu återstår att se hur jag klarar av natten (med två barn som vaknar i skift) och sen morgonen, med allt vad det innebär. Mitt största problem är hur jag ska komma ihåg att ta mina mediciner på rätt tid, med allt annat runt omkring. Får nog sätta en påminnelse i mobilen, för glömmer jag kommer jag må pest hela dagen i morgon.

2 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Så gör jag här med Lillas medicin, så jag inte missar den som är bra att ta vid rätt tidpunkt! Kanonbra.

Ponder sa...

Det har funkat utmärkt hittills med påminnelserna. Har inte missat ett enda piller. Kanske borde sätta en påminnelse om lille H's skor också... ;)