onsdag, mars 10, 2010

Bättre dag

Maken mår bra idag och är på betydligt bättre humör. Alla kidsen är precis som vanligt, det vill säga ganska påfrestande för min migrän, som bestämt sig för att vara åt det monstruösa hållet idag. Längtar till i morgon då det (förhoppningsvis) blir dagis och skola för hela ligan.

Och jag, jag ska till sjukgymnasten på morgonen! (Jag skrev ett lite syrligt mejl vilket tydligen tog skruv. Hon har ju "glömt bort" mig i över ett år...) Hoppas hon kan svara på vad som är fel i nacken och vad jag kan göra för att förbättra det.

Nu ska jag skriva en artikel.

3 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Det går åt rätt håll! =) Härligt.

Och den där sjukgymnasten hoppas jag har en bra lösning på dina nackproblem!

Anonym sa...

Har du ont i nacken eller problem med huvudvärk? FÖr om det är det så kan det vara käken...

Skönt att maken var på bättre humör, hoppas verkligen att du får må bra ett tag nu!

Ponder sa...

sl: Ja, det är onekligen härligt när kräksjukan är på väg att lämna huset. :) Hon ska ju vara bra, sjukgymmasten, även om jag inte märkt det tidigare, så förhoppningsvis kan hon hjälpa mig med nacken.

Mimsan: Jag har ont i nacken, precis där skallen fäster (vid första kotan alltså) och det är en smärta som går rakt upp genom huvudet liksom. Inte en muskulär smärta, utan det känns som nervsmärta, tror jag... Jag har tidigare haft spänningshuvudvärk p g a att jag bet ihop tänderna, men det här känns helt annorlunda.
Vi får se vad sjukgymnasten säger i morgon! :)
Tack, jag hoppas också vi får vara friska och glada ett tag nu.