tisdag, mars 16, 2010

Avslappningsgrupp

Idag var det alltså dags för mig att göra premiär i avslappningsgruppen på sjukgymnastiken. Och ja, vad ska jag säga? Det var väl skönt. Och lugnt. Men så mycket mer gav det inte.

Det hela gick ut på att jag och fyra andra låg på yogamattor på golvet, uppallade med kuddar. Sen mässade sjukgymnast-tanten entonigt: "Aaaandas iiiiin, aaaandas uuuut.... Och så spääääänner vi hööööger fot... Håååååll... Och slaaaaaaappna av." Och så vidare genom hela kroppen.

Helt ärligt får jag lika mycket ut av 45 minuters sovmorgon eller ensamtid hemma. Jag är liksom inte stressad på det viset, har inte svårt att slappna av eller sova.

Jag ger det några gånger till, sen övergår jag till gymträning istället. Känns som att det ger mig mer just nu.

1 kommentar:

Linda #handgjordlyx sa...

*ler lite* Sånt där har jag också varit på för tusen år sen och jag blev mest stressad av att göra det där i grupp ;-)