måndag, mars 15, 2010

KTH-dramat

Återigen kom det lite för nära. Lilla systern, a.k.a. Moster Oster, skulle ha skrivit tenta på KTH idag. Men hon valde att låta bli efter hotet om massakern. Klokt tycker jag, för om man nu mår psykiskt dålig och vill skada många känns en tenta sal som ett ganska självklart val.

Nu hände ju aldrig något, men man kan aldrig veta. Och det är inte värt att offra livet för en tenta. Dessutom får ju alla som inte skrev tentor idag göra om dom inom en snart framtid, enligt KTH:s ledning.

Och min första tanke var: Är det någon som inte pluggat till tentan som hittat på det här? Jag vet vad riktig tentaångest vill säga...

2 kommentarer:

S sa...

Alltså, tentaångesten kan ju verkligen vara påträngande. Men tanken att skjuta har väl aldrig varit i närheten ens en mikrosekund...

Fruktansvärt att andra ska få sätta sitt liv åt sidan ett tag, på grund av en idiot.

Ponder sa...

Alltså, jag tänkte mer att man hittade på hela hotet för att slippa tentan. Normala personer tänker inte tanken att skjuta människor för att slippa en tenta.

I det sista håller jag med dig fullständigt.