fredag, mars 12, 2010

Bakslag

Inte magsjuka, men däremot har tarmskovet flammat upp igen. Magen är öm och jätte svullen (jag skojar inte om jag säger att det ser ut som jag är 4:e-5:e månaden), dessutom har jag fått halsbränna from hell. Inga tabletter hjälper och jag får nästan panik när det bränner ända upp i huvudet. Dessutom kan jag inte äta, vilket gör att jag får huvudvärk/migrän.

Fast varför skulle det gå enkelt att trappa ut kortisonet den här gången när det aldrig gjort det förut? Blir till att öka lite igen och vänta på råd från läkaren.

Kände redan i morse att det var något på gång. Mådde konstigt, kände mig svag. Tvingade mig ändå till praktiken. Så här i efterhand skulle jag naturligtvis ha lyssnat på min kropp och stannat hemma. Lätt att vara efterklok, som vanligt.

Dessutom är jag sur för att jag aldrig får prova min nya fina maskin. Hade tänkt att baka muffins idag, men om man inte kan äta dom är det liksom ingen idé ju.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Om jag skickar en puss... mår du bättre då? ;)

Linda #handgjordlyx sa...

Det måste vara nog snart! =//

Anonym sa...

Gaviscon! Hjälper lite...
Usch , lider med dig... är lycklig för var dag jag slipper skov...