torsdag, mars 11, 2010

Laptop-nacke

Det är vad jag har och det kunde sjukgymnasten lura ut utan att först fråga om jag hade en laptop. Det är muskelfästena i något som kallas nackrosetten som är överansträngda och jag har fått övningar för att stretcha dom.

I övrigt pratade vi en hel del om migränen och hon kollade balans, koordination och kände igenom nacke och axlar. Jag ska få börja gå på avslappning från och med nästa vecka och efter påsk är det en serie teoretiska pass om att leva med smärta. Förhoppningsvis kommer jag kunna börja träna i gymmet då också (rent tidsmässigt alltså), lågintensiv konditionsträning är visst da thing om man har migrän. Efter sommaren kör vi igång med akupunktur, två gånger i veckan i fem veckor med start den 18 augusti.

Det händer saker. Hoppas också att de hjälper.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter så bra när jag läser, jag hoppas verkligen att det kommer att att hjälpa dig.

Jag ick ju på akupressur för min spänninguvudvärk och det var gudomligt skönt! Antagligen är akupunktur ännu bättre, bara så rädd för nålar, men det ska tydligen inte göra ont, min granne får akupunktur mot migrän och hon somnar, fast jag vet inte om jag drömt det här men hon får nog inte sova under tiden...?

Laptop nacke tror jag med att jag har, gymmar lite så jag hoppas det hjälper :-)

Kram Åsa

S sa...

Så roligt att höra!!!

Hoppas, hoppas att det ska göra susen!

Linda #handgjordlyx sa...

Jag tänker att nästan vad som helst är bättre än inget nu? Du blir uppenbarligen inte bättre av att det går tid. Du behöver något annat.

*håller tummarna*