söndag, mars 07, 2010

Och så några timmar på jobbet

För att döva mitt dåliga samvete och underlätta för nacken åkte jag till jobbet en sväng. Som vanligt på söndagar, skulle man kunna säga. Här har jag dessutom en mycket ergonomisk arbetsplats, med rätt höjd på bordet och en ordentlig kontorsstol. Lugnt och tyst är det också, vilket är gudomligt skönt, som vanligt.

Samtidigt har jag lite dåligt samvete för att jag dumpar ungarna med Maken var eviga helg. Jag ser nu, efter att han varit borta, hur jobbigt han tycker det är. Och jag vet precis, jag är likadan. Man är alltid som tröttast precis efter man varit borta och liksom inte kommit in i de normala (slitiga) gängorna igen.

Mycket samvete idag alltså. Kanske bättre jag jobbar lite nu istället för att blogga, så jag kan åka hem och avlasta maken snart? (Jag har satt upp ett beting för hur mycket jag måste hinna med idag för att inte behöva ha dåligt samvete och dit är det en bit kvar...)

1 kommentar:

Linda #handgjordlyx sa...

Kan man kanske se det som att du behöver det lugn du kan få på jobbet en söndag för att överhuvudtaget orka i veckan som kommer? Försök städa bort det dåliga samvetet, det gör bara ont och ingen nytta.