onsdag, mars 10, 2010

Fyndat

Jag har länge suktat efter en KitchenAid Artisan köksmaskin, men prislappen på nästan 5000 kr har stoppat mig. (Dessutom vet jag inte hur bra de är, egentligen, om man jämför med andra maskiner i den prisklassen?)

Hur som helst, idag fick vi en kupong med 20 % rabatt på Maxis köksavdelning och när jag kom dit stod den där. Sista exet, utan kartong och utan prislapp. När jag frågade en tjejerna som stod och packade upp stekpannor, fick jag bara förvirrade blickar till svar. Som tur var kom überchefen gående just då, på väg hem. För att snabbt bli av med mig drog han till med ett pris och gick hem. I kassan lämnade jag fram min kupong och simsalabim! blev det ännu billigare.

Så nu har jag en sån här hemma på köksbänken:
Kenwood Patissier

Kostar normal över 2500 kr. Jag betalade 800. Hoppas nu bara att den kan knåda deg... (Och nej, den är inte riktigt lika snygg som KitchenAid, men förhoppningsvis minst lika bra.)

Jag kom på en nackdel med den: Det är bara en köksmaskin - den kan vispa, röra och knåda deg. Det finns inte ett enda tillbehör att köpa till. Till KitchenAid finns det en uppsjö mer eller mindre livsnödvändiga tillbehör att lägga pengar på.

7 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Grattis! =) Härligt med ett sånt fynd!

Världen enligt J. sa...

Avundsjuk? Jag?

Alex sa...

Ah, snygg! Vill också ha en Kitchen Aid men har hört att de ska vara snygga att titta på, men inte värst bra på att arbeta.

Hur ser onsdag 17 ut för dig? Sushi!!!

Lillis73 sa...

Din Kitchen Aid klarar galant en dubbel sats av semlereceptet. Den fungerar också så att den själv styr motorvarvet efter hur tungt det går. Personligen är jag kanon-nöjd!

Priset du fick var ett kap! Grattis!

Sen vad gäller tillbehör så är det ju faktiskt så att vill man t ex ha en köttkvar och andra lite "grövre" tillbehör så är det andra maskiner som är bättre....

Nikki sa...

Bra pris och fin var den också! Dessutom är det ju bra att det inte finns en massa tillbehör att köpa till då slipper du lägga pengar på det *S*

S sa...

Oh, fynd är ju det bästa!!

Viktoria sa...

Mums!

Jag tyckte den var skitsnygg! Ser dessutom praktisk ut, lätt att torka ren utan en massa kanter överallt.