måndag, oktober 27, 2008

En inte så fin pik

Ja, så har mamma varit igång igen... Det hela började med ett par jeans som jag köpte när jag var gravid, men nu insett att jag aldrig kommer kunna ha. Jag försökte ge dom till mamma, men hon skickade tillbaka dom hit. När jag frågade varför pratade hon först liksom bort det, och sen sa hon att hon tyckte att jag skulle gå ner i vikt istället, så att jag kunde ha dom själv. Tack för den...* Okej, jag vet att jag har ungefär sex kilo kvar till min normalvikt, men som det är just nu är det liksom inte läge att sätta igång och bränna fett. Fast det förstår hon ju inte, eftersom hon inte förstår att jag är sjuk.

* Undrar om det var hennes sätt att ge igen för att jag sa att hon är väldigt fixerad vid sin vikt, när hon frågade mig om jag tyckte att hon har en ätstörning?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, vad trist... Kunde hon inte bara tagit emot byxorna kan man tänka...?

Vad gäller S-träffen. Jag har faktiskt svarat..:) Inlägget den 21 Oktober tror jag det var, så vidrörde jag detta ämne...=)

Kram!

Anonym sa...

Ja herregud...vad ska man säga, min mamma är inte heller den mest taktfulla så du har min fulla sympati!

-Åsa

Alex sa...

eeeh, om du har bara sex kilo kvar till din målvikt så är väl det otroligt! Själv kånkar jag på med mina 15 kilo. Undrar vad hon skulle säga om det....

Kram

Ponder sa...

Denise: Det har jag missat, måste genast kila till din blogg och kolla. Så kanske jag kan sluta tjata sen va? ;)

Linda #handgjordlyx sa...

Men, vad klumpigt av henne! =( Och även med +6kg så kan du omöjligt vara särskilt tjock och med tanke på hur sjuk du har varit under så pass lång tid så måste väl fokus ligga på att få dig migränfri före att gå ner futtiga 6 kilo?