onsdag, oktober 22, 2008

En tråkigt insikt

De här dagarna efter plastiken har jag tagit det väldigt lugnt, inte gjort många knop och heller inte hjälpt till speciellt mycket här hemma. Mest bara vilat och ammat Lille Herr'n i princip. Maken har jobbat lite mindre, vilket innebär att jag bara är ensam (och vaken) med bebis någon timme per dag.

Och huvudvärken är mycket bättre.

Nu vet jag varför jag blivit sämre, och vad jag ska göra åt det, i teorin. Synd bara att det inte fungerar i praktiken.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men du, så är det nu ja, det kommer inte alltid att vara så!
Vila så mycket du kan så du får vara frisk, det är inte själviskt om det är det du tror, det är inte det du skulle ha valt om du kunnat välja, det är bara så det är nu, inte för alltid, du kommer igen!!

Kram Åsa

Lotta sa...

Skriver under på allt Åsa skriver!

Hellre ligga i sängen en månad och sen vara pigg och käck än att dra på det där åbäket hur länge som helst. Visst, barn och hem sköter sig inte självt men försök verkligen få till det så du kan vila MYCKET.

Kram!

Anonym sa...

Så skönt att huvudäken har tappat greppet om dig lite.
Ser fram emot att läsa din förlossningsberättelse!
Kram!

Ponder sa...

Men jag kan inte ligga i sängen i en månad på bekostnad av makens hälsa, det går bara inte... Det blir den långsamma vägen mot tillfrisknandet helt enkelt.