onsdag, oktober 08, 2008

Operationstid

Japp, nu har tiden för underredesplastiken kommit, redan om två veckor är det dags och helt plötsligt känns det inte lika roligt längre... Ännu mer tveksam blev jag när läste igenom följebrevet där det stod att man kunde blöda i upp till två veckor. (Det kan väl inte stämma? De ska ju bara skära bort en liten liten flik och sy ett par styng.) Det skulle betyda ett långt avbrott i min vattenträning och -avslappning, och med allra största säkerhet ett bakslag i migränen.

Nu är alltså frågan: Ska jag avboka operationstiden eller inte?

6 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Är det ett personligt brev till dig, eller ett standardformulär?

Jag har väldigt svårt att tro att du ska blöda i veckor efter att ha skurit en liten flik och sytt ett par stygn. Slemhinnor läker ju mycket bättre/snabbare än hud dessutom.

Orkar du ringa och fråga? Annars skulle jag nog chansa om jag vore du. Är det inte skönt att "bli av med" problemet och ha det gjort om det måste göras?

Anonym sa...

Oj vad svårt, om det skulle innebära att du inte kunde fotsätta med din avslappningsträning så får du väl välja mellan två onda ting då!

Fast vad gäller efterverkningar så är de väl utslagna på många olika individer,så jag vette sjutton, det låtet lite mastigt...

Åsa

Anonym sa...

Nu så! Jag vill ju läsa ifatt. Om förlossningen och om migränen som jag inte har hängt med i alls...Finns allt att hitta här?

Kram!

Ponder sa...

-sl-: Det är ett standard formulär, det är därför jag blir lite fundersam om det verkligen gäller mig. Jag ska försöka ta mig samman och ringa op och höra. Sen får jag ta ett beslut.

Åsa: Hade inte du gjort ngt liknande? Hur lång tid tog läkandet för dig, minns du?

Linda/Nellie: Hur är det, har du läst om Tjyven i magen? (http://oplaneratgravid.blogspot.com/)
Där finns allt om graviditeten och lite om förlossningen... Även här finns lite om förlossningen och allt om igränen, om du läser från april och framåt missar du inget. ;) Har inte lagt ut någon fullständig förlossningsberättelse än, men det kommer.

Alex sa...

Hoppas du orkar ringa och fråga. vore väl skönt att få saken gjord, men jättesynd om du måste missa sådant som hjälper dig i vardagen.

Anonym sa...

Jo men mitt kan ju inte ha varit så farligt då eftersom jag inte behövde bedövas!

-Åsa