onsdag, oktober 15, 2008

Vad har jag gjort?

"Råkade" söka lite olika utbildningar idag, mest för att se hur långt mina gymnasiebetyg räcker, om jag kommer in, men också för att det kanske kanske skulle vara roligt att testa något annat. Om jag slapp plugga förstås, men det kan nog bli svårt kan jag tro. Annars får jag göra som Busmamman föreslog, och säga att jag är lika smart som en läkare t ex, det borde väl räcka?

Fast nu när jag tänker efter lite till så söker jag bara för att min bror gör det. Jag vill se om jag kan komma in om han gör det. Det skulle på något sjukt sätt vara bra för mitt självförtroende om jag också kunde komma in. Gud vad larvig jag är, för jag har absolut inga planer på att börja om på en ny utbildning. Ska nog gå in och ta bort de där ansökningarna innan det är för sent.

Har ni gjort något larvigt idag?

3 kommentarer:

Miss Mess sa...

Lycka till. ;0)

Världen enligt J. sa...

Nä, men jag brukar ganska ofta fundera över alternativa utbildningar och yrken. Det grämer mig otroligt mycket att jag inte läste nationalekonomi till exempel. Men skulle jag stå ut med att gå en a-kurs igen? Eller ännu värre en d-kurs? När mitt eget jobb är att rodda utbildningar och när jag själv är lektor? Jag skulle ju bli seriöst tokig (och sannolikt skicka lärarkåren på psyket).

Busmamman sa...

Idag? Jorå, jag gör larviga saker för jämnan ;)

Klart du kan söka! Tänk vad glada reserverna blir sen när de kommer in :D