måndag, december 08, 2008

Göte-la-börg!

Enligt antagnings beskedet kan jag om jag vill läsa till läkare i Göteborg! (Får jag bo hos er då -sl-?! Eller kanske hos er Åsa? ;) Eller det kan jag inte, men jag har i allafall en plats där, som jag snart ska ge upp till någon lycklig reserv. Det underliga är att jag hamnade som reserv 26 i Stockholm, som är den utbildning som har högst söktryck, och nummer 688 i Uppsala! Tror att det blivit något fel någonstans, men det spelar ingen roll eftersom jag inte ska läsa någon läkarutbildning alls. Vet inte om det var bra eller dåligt att jag kom in egentligen? Bra för att det ger en egoboost, dåligt för att jag nu tänker ännu mer på om jag valde fel när jag valde civing istället...

Jag kom i allafall in på en journalisitkkurs på distans (nätbaserad), hoppas att den är något att ha och att jag klarar av att fullfölja trots trashuvud.

6 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Vi kan säkert klämma ihop oss så att du också får plats och när du sen är klar har vi ju en läkare i bekantskapskretsen som kan hjälpa oss med allehanda krämpor ;-)

Men, allvarligt.. när jag var yngre ville jag bli läkare, men hade inte betyg så det räckte. Jag förstod nog inte då vilket jäkla skitgöra det är och idag skulle jag inte lägga 11 terminer på den utbildningen...

Ponder sa...

Tack, vad snällt! Jag tar inte så mycket plats, jag kan bo i tvättstugan eller nått. ;) Som eran privatläkare behövde jag nog inte göra så mycket annat va? ;P

OM jag skulle göra det så skulle det nog vara för att forska inom medicin, och det känns det som att jag kan göra ändå, kanske... 11 terminer är för lång tid nu, och då är man ju inte ens klar liksom.

Anonym sa...

Välkommen välkommen!
Vi har ju våningssäng så det löser vi :-)

Grattis ändå till att ha kommit in!

-Åsa

Världen enligt J. sa...

Men visst måste det vara liiite frestande?

Linda #handgjordlyx sa...

Med tanke på att vi blir fler kommer vi behöva göra något åt vårt utrymme ändå med tiden så säg bara till ifall vi behöver göra ett rum till dig också ;-)

Du kan bli privatläkare och ha fulltidstjänst i vår familj. Det kanske bara är lite väl insnöat på allergier och npf, bara...?

Kul med nätdistansutbildningen till journalist! Jag tycker att det här sättet att plugga är kanonbra. Man behöver inte träffa en massa folk och bli trött i huvudet och man kan läsa när man vill och nästan lämna in sina uppgifter när man vill också. För mig har det varit ett jättelyft! Och SÅ kul som det är dessutom =)

Alex sa...

Wow! Måste iaf kännas helt okej :)