måndag, december 08, 2008

Nära döden-upplevelse

Jag såg ett program härom dagen där de pratade med människor som nästan dött och de berättade så fint om allt de sett och upplevt i samband med det. Vissa av dom hade sin upplevelse under narkos, precis som jag, och de berättade om vitt ljus och långa tunnlar med mera.

Jag vet inte om jag ska vara besviken eller tro att de ljuger, för jag såg absolut ingenting under min narkos. (Det är väl lite meningen med narkos?) Det sista jag minns är narkosläkarens blågrå tänder (tänk om jag hade dött, då hade det varit det sista jag såg, muntert värre!) och sen minns jag när de drog ur tuben i halsen när jag var på väg att vakna upp. Där emellan är det helt tomt, svart. Kan inte säga att jag är särskilt besviken för att jag inte upplevde något, det känns skönt att det är svart och tomt under den tiden, som sig bör.

3 kommentarer:

Busmamman sa...

Samma här.
Jag vart ju sövd när jag fick mina elbehandlingar och jag minns absolut ingenting.
Det blev bara svart och sen vaknade jag en millisekund senare(kändes det som).
Precis just så som jag tror att det kommer vara när jag dör med för den delen.

Lotta sa...

Vilken evig tur att man inte upplevde något under narkosen. Det är väl ändå meningen? ;) Jag har faktiskt lite svårt att tro det där om tunnlar och ljus men jag återkommer om jag själv får uppleva det om det så ska innebära att jag ska spöka hos dig. :)

Alex sa...

Eh, nä, mina narkosstunder har varit *snark* - vakna.