lördag, december 13, 2008

Världens bästa morgon

Idag började dagen med att världens finaste lucia klev in genom sovrumsdörren, och med bricka i hand väckte mig med sin skönsång. Inget att klaga på den väckningen precis. Hon hade dessutom kommit på det helt själv och gjort i ordning, bara fått hjälp av maken att hälla teet i termosmuggen och ta ner brickan. Vad har jag gjort för att förtjäna en så underbar och omtänksam dotter? Som trots att jag är världens tråkigaste mamma just nu, tar hand om mig så bra.

Nåväl, idag har vi i allafall bakat pepperkakor tillsammans, bara hon och jag. Lite mor-dotter tid som var long over due.

5 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Gulle E! =) Du är den bästa mamman dina barn kan få. Sådeså!

Busmamman sa...

Jag tror nog hon känner att du gör vad du kan. *kram*

Lotta sa...

Världens gulligaste! Det måste vara bästa presenten!!!

Elin sa...

Åh, vilket mysigt uppvaknande! Kul att hon kom på det helt själv också. Jag tror att det vet och känner att man älskar dem trots att man inte alltid mår så bra och visar det så väl.
Kram

Anonym sa...

Klart hon vill göra så mot sin mamma som har det så svårt med migränen.

Kanske för att få mamma mera glad och få mera tid med henne.

William gör så i bland och man smälter ju då och jag tror det är de dom vill :)
Min spekularationer eller vad det heter.

Mysigt är det i allafall.