måndag, december 22, 2008

Sista massagen ever

Det var med sorg i hjärtat (för att vara lite lagom dramatisk) jag tog mig till sjukgymnastiken idag. Lilla massagefröken var lika pigg och ärtig som vanligt och deklarerade glatt att hon bara tyckte det var gulligt när hennes make kallade hennes bröst för taxöron! Efter att sista omgången av FRF (Fösa Runt Fläsket, eller bindvävsmassage som det nog egentligen heter), SAD (Stora Axel Darret) och RSM (RyggSlutsMyrorna)* var det dags att säga tack och adjö. Jag överlämnade ett litet paket, innehållande ett halsband jag knåpat ihop och en strut Åre Choklad (hade tänkt ge bort mina hemmagjorda tryfflar, men sen kom jag på att hon har lite kräksjukefobi så då tänkte jag att köpes nog kände bättre). Tänk, hon blev så rörd att hon nästan grät, på sannt, vilket så klart gjorde mig alldeles rörd, och så stod vi där och torkade bort våra små tårar i ögonvrån i smyg. Sen kramades vi och jag åkte hem. Slut.

* Som ni märker har jag haft fullt upp under massagerna att komma på passande (hm, nåja) namn till de olika delarna. Massagefröken har trott att jag bara legat och slappnat av, men inte då, min hjärna har gått på högvarv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hjärnan sover ju aldrig hehe men du din lilla räka har väl inga proböem med det? Vilken söt massagemänniska du har :-)

Perfekt present!

GOD JUL!!
Kram Åsa

Lotta sa...

Vad sorgligt... Tycker gott att du kan få göra om hela proceduren. Massagedags nummer 1 igen. :)

Vad gullig du är som gav henne en present. Det uppskattades säkerligen.

God jul!!!!