torsdag, december 18, 2008

Stackars maken, dumma mig

Jaha, så kom min otacksamhet tillbaka och bet mig i rumpan! Efter att jag refuserat makens iPod-julklapp letade han rätt på något annat (en mini digitalkamera tror jag), som han beställde från det företag som var billigast på Pricerunner. Det företaget hade flera bra recentioner från nöjda kunder och allt verkade seriöst och bra. Idag började han undra varför klappen inte dykt upp med posten, och efter lite runtsurfande visar det sig att företaget helt plötsligt slutat skicka sina varor! Det har gjorts ett stort antal polisanmälningar för bedrägeri och företaget har försvunnit från Pricerunner och liknande sajter. Hurra, där försvann 1500 spänn rakt ner i deras konkurs (eller vad det nu är som har hänt). Tyvärr betalade han inte med kort, utan direkt över internetbanken, så visaförsäkringen, som faktiskt är ganska bra, gäller inte. Får se vad som händer, men chansen att han får tillbaka pengarna/att varan levereras är nog mycket lite. Merry Fucking Christmas!

Uppdatering:
Nu har maken, tillsammans med 5-600 andra, polisanmält företaget (återkommer med namnet senare), men utsikterna att få igen några pengar är inte goda. Fortfarande verkar ingen riktigt veta vad som har hänt, men att ägaren inte går att få tag på bådar ju inte gott precis. När det gäller banken så kan de inget göra när man gör direktbetalning; hade han betalat med visa-kortet hade ev. deras försäkring täckt det här (beroende på anledningen till att företaget inte skickar ut sina saker). Känns ju lite surt att man blir straffad för att man väljer det säkraste betalningsalternativet, men bankerna är ju som de är.

8 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

NEJ! Vilken skit! Jag kan inte sånt här, men det finns ingen möjlighet att få tillbaka pengarna på något sätt?

Ponder sa...

Skit var ordet sa Bull. Vi får se vad som händer... J ska polisanmäla och prata med banken i morgon, då vet vi mer.

Alex sa...

Nä, hur olycksam blev inte hela den här historien :( Tredje gången gillt då?

Nikki sa...

Jä..a skit!

Kram

Jenny sa...

Nää fy vad surt :(!!

Anonym sa...

Jädrahelvetesskit!

Går det att få pengarna tillbaka?

Peppkram
Åsa

Anonym sa...

NÄE! Å fy så orättvist! Hörde om det på TV idag! *morrar*

Lotta sa...

Fy fan, så förbannad man blir. Att sådant där löst folk får gå lösa säger jag bara. Hur kan man bara lura folk och ta deras pengar?

Tur B's julklapp kom fram som den skulle. Tror jag kommer att bli lite mer försiktig nu att handla från mindre företag.

Hoppas pengarna dyker upp på något mirakulöst sätt.

Kram!