onsdag, december 10, 2008

Så underligt vuxen

Idag har jag varit med dottern hos skolsköterskan för hälsokontroll, inget konstigt med det. Innan jag gick råkade jag slänga en blick på mig själv i hallspegeln och fick någon konstigt insikt/tillbaka blick... Helt plötsligt kändes det helt overkligt att jag skulle ha ett barn som var så stort att det skulle till skolhälsovården, och därför måste det vara min mamma som stod där och inte jag. För den där sexåriga flickan finns ju kvar här inuti mig, inte kan väl hon vara mamma själv? Lite svårt att sätta ord på, men det var helt klart en skum känsla.

Och det gick bra hos skolsköterskan, när jag väl lyckats slita mig från hallspegeln! ;)

3 kommentarer:

Cissi sa...

jag vet precis vad du menar! det är som att sitta på ett föräldrarmöte eller kvartssamtal i skolan och ha en känsla av att man inte får vara där eftersom det är för föräldrarna hihihii

Ponder sa...

JA, precis så! :D

Busmamman sa...

Vet precis...konstigt