onsdag, december 31, 2008

Nej nu får det här skitåret ta slut!

Ligger i soffan uppe, ensam, och har ont trots värktabletter. Väntar på att det ska bli mörkt och smällandet börja eftersom jag måste gå ner och stänga in mig med den vettskrämda hunden i badrummet. Nyårsmenyn jag planerat lär det inte bli så mycket av, men jag har i allafall gjort en chokladpanacotta till efterrätt så att dottern inte blir mer besviken på mig.

Hade tänkt skriva en sammanfattning av året, men vet inte om det är lönt? Blir nog bara en massa gnäll har jag en känsla av.

Nej, nytt år och nya tag, det är vad jag behöver, för sämre kan det väl knappast bli? (Samtidigt som jag tänker så mumlar jag mantrat "jag lever i allfall, jag lever i allafall..." och tänker på makens vän.)

Nu ropar maken, han vill visst veta hur man kokar musslor - det kanske blir någon mat idag trots allt?!

Uppdatering:
Jodå, mat blev det med hjälp av gemensamma krafter - kolla in matbloggen!

Inga kommentarer: