söndag, december 07, 2008

Ohjälpligt efter

Andra advent idag och inte en endaste stake eller stjärna har vi lyckats få upp här. Det enda pyntet vi har är paketkalendern; den kom upp tre dagar försent och efter idogt tjatande av dottern. Jag skulle vilja, men det känns inte värt det när det är så in i helvete stökigt här. Först städa, sen pynta, för att ställa stakarna ovanpå all bråte verkar lite vanskligt.

Kan bara hoppas att bästa grannarna tacka ja till nyårssupéinbjudan, då måste vi röja ordentligt i röran och får dessutom en dead line.

8 kommentarer:

Alex sa...

Min julklapp till dig kan vara att jag städar eländet. Allvarligt alltså. Damma och dammsuga och torka golv. Ta en seriös funderare.

Ponder sa...

Åh, gulliga du, nu blev jag alldeles rörd och tårögd, men inte ska du behöva städa hos oss också. Puss på dig för att du erbjuder dig!

Problemet är att det är mer stökigt än skitigt här, och alla prylar måste vi nog rodda rätt på själva är jag rädd. (Och däri ligger lite utav problemet, för jag vill inte att maken städar undan det, inte själv i allafall. Det slutar nämligen med att jag inte vet var sakerna finns sen, och han glömmer bort var han lägger det... Jag letar t ex fortfarande efter saker som försvann när vi flyttade hit så jag var gravid och inkapabel till att packa.)

Ibland funderar jag på att beställa en stooor container och bara hiva alltihopa, eller ha car port-utförsäljning kanske?

Busmamman sa...

Det där beror ju utan tvekan på din migrän om jag får gissa.
Här har det nämligen varit exakt samma sak...
Mitt dåliga mående står liksom i vägen för triviala saker som pynt.
Men man MÅSTE faktiskt inte pynta varje år.
Puss!

Ponder sa...

Det har du förstås alldeles rätt i, man MÅSTE inte pynta varje år, men det vore trevligt med lite mysljus tycker jag. Kanske kan vi orka sätta upp ett par stjärnor i allafall i veckan, krokar och allt finns ju redan.
Puss tebax!

Anonym sa...

I bland är det bra attt folk kommer o hälsar på för då MÅSTE man liksom städa ordning. Det brukar vara lättare då, håller me om det.
Kan ni inte hjälpas åt då? ta ett rum i taget, det gjorde jag/vi. Barnen fick också vara me :)


Vet du vem jag så förra veckan?
Jo, på vårat MC donalds sitter inte mindre än PER MOBERG med ett gäng.
Tänkte på dig direkt då :)

Jag önskar mig att du fick bort den dära dumma migränen. Har du skrivit till tomten och önskat det ;)

kram

Ponder sa...

Wow, vilket "jag mötte Lassie"-moment, jag är riktigt avis på dig! :D

Och du har rätt i att det är bra när folk ska komma på besök, då måste man liksom röja. Vi har en dotter som är urduktig på att hålla ordning och städa (undrar var hon fått det ifrån?! ;), så hon hjälper gärna till. Prinsen däremot är mer av en anti-städare, d v s han river ut lika fort som vi hinner plocka undan typ.

Tack för din omtanke, jag hoppas att tomten tar migränen med sig när han varit här! ;)

Linda #handgjordlyx sa...

Att ligga efter är urjobbigt. Det syns inte om man tar lite. Att ta allt på en gång är totalt övermäktigt. Att ta ett rum gör att skillnaden blir så stor att resten ser ännu värre ut än det är...

Jag tänkte föreslå hemfrid =) Men, det funkar ju dåligt om det är pryttlar som är på fel plats...

Ponder sa...

Ja, pryttlarna är som sagt det stora problemet, och det märks verkligen att vi haft dåligt med ork nu ett tag med alla sjuka barn (förutom sjuka mig då). Jag ska försöka börja med köksbordet vilken dag som helst nu, bara lille Herr'n ville släppa taget om mig för en stund.