måndag, april 28, 2008

Bättre idag

Trots att jag sovit ganska risigt inatt (se inlägget om nattliga svettningar) känns det mycket bättre idag. De stora är på dagis, lillfisen har ammat mindre och sovit mer och jag känner mig lite mer i balans. Dessutom ringde min extra-mamma precis, och hon kan alltid få mig på gott humör. Hon erbjöd sig dessutom att hitta på något roligt med barnen i helgen, bara för att avlasta oss. Äntligen en i familjen som förstår hur det borde fungera. (Hon har varit utomlands och precis kommit hem, därför har hon inte ringt tidigare.)

Tack för era kommentarer och uppmuntrande ord, de betyder jätte mycket för mig och gör allt lite lättare - puss på er!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sedärja det var precis vad du behövde, lite lugn och ro!

Hoppas det blir en skönt helg med hjälpen och ärligt talat så måste ni säga till folk att ni behöver mer hjälp, jag ber aldrig själv om hjälp men man får tänka på att det är för barnens skull och för de små liven kan vi göra mer än för oss själva märkligt nog!

Kram Åsa

Anonym sa...

Va skönt att du mår lite bättre i dag. Hoppas du står ut valborg och torsdag + fredag och att barnen har det kul i helgen med henne så ni får ta det lungt.
Själv fasar jag för 4 veckor med barnen i sommar själv, då jimmy jobbar. jag hoppas solen lyser varje dag och vattnet är varmt såvi kan gå ner och bada och ligga på stranden, då kan barnen leka med andra barn.
Tänk att man kan känna att barnen är jobbiga så man inte orkar med dom. Fast igentligen är dominte så jobbiga, men man mår ju inte bra och allt blir så mycket jobbigare när man inte är hundra.
Krya på dig!!
Kramar!

Pernillas blogg sa...

Hej på dej! Så skönt med någon i närheten som förstår av sig självt! Jag har verkligen önskat att du skulle få må bra efter graviditeten, skit att det blev så här för dej... Skickar iväg en stor kram till dej!!!

Alex sa...

Först...jobbigt med det jobbiga! Usch, kan inte ens sätta mig in egentligen, men anar..

Och...vad skönt med avlastning! Det behöver vi med känner vi. Så snart får moster och morbror ta hand om busarna Gustafsson så föräldrarna kan få göra annat ;)

Lotta sa...

En bra dag var verkligen vad du behövde. Passa på att lätta ditt hjärta för din extramamma. Hon verkar ju vara av den schyssta sorten. Där har du kanske räddningen.

Kram!