söndag, april 20, 2008

Det är mänskligt att fela

Det säger jag inget om, alla kan göra fel, så är det bara. Det som stör mig något enormt är när personen som gjort fel istället för att säga "Oj, jag ber så hemskt mycket om ursäkt, men jag gjorde fel..." på något sätt försöker släta över det som har hänt, som att det inte är viktigt. Är det så svårt att erkänna att man gjort fel, eller vad är det frågan om?

Idag t ex lyckades matansvarig-USKa beställa fel mat till mig, och istället för att be om ursäkt och försöka fixa det så sa hon att eftersom det var vegetariskmat så kunde jag ju äta ändå. (Det var kyckling till mat idag, som jag ju äter, och min mage klarar egentligen inte av alla bönor och linser de stoppar i den vegetariska maten, vilket hon vet.) Hade hon varit lite ödmjuk och bett om ursäkt hade jag inte tänkt mer på saken, men nu sitter jag och blir mer och mer irriterad (kanske för att jag är hungrig?! ;) istället.

Som tur är kommer maken hit med en kycklingsallad snart, så jag slipper i allafall svälta. :)

3 kommentarer:

Busmamman sa...

Håller med fullkomligt!!
Sånt är så otroligt arrogant...

Anonym sa...

Grrrrrrrr

Klart du ska ha mat, du vet väl själv vad du kan äta?

Åsa

Linda #handgjordlyx sa...

*muttrar* sånt där kan man bli galen på! Tur att du har en bra make =)