lördag, april 26, 2008

Night Sweat

Det är något helt enormt vad jag svettas på nätterna, ända sen amningen kom igång har jag vaknat i en sjöblöt säng varje natt. På sjukhuset sov jag på ett badlakarn och hade två täcken att växla mellan när det ena blev för blött (frääääscht va?!), och så kom den snälla morgonpersonalen och bäddade rent åt mig varje morgon kl 6. Här hemma har vi ingen morgonpersonal, så jag får försöka lösa det ändå. Sover med handdukar överallt, som jag byter ut med jämna mellanrum under natten, men det hjälper liksom inte. Det värsta är att när jag liksom svettats mig genomblöt så blir jag kall, bl a om brösten, och inatt vaknade jag med mjölkstockningskänningar i brösten. Inte precis vad jag orkar med just nu - jag behöver ju sova, för attt bli av med migränen om inte annat, men det blir inte mycket av med det. Hoppas snart mina hormoner (eller om det är en biverkning av någon medicin?) kommer i balans, för det här börjar bli löjligt.

Inga kommentarer: