fredag, april 25, 2008

Hemma igen

Ja, egentligen kom vi hem för ungeför ett dygn sen, jag och Lilltjyven, men eftersom jag passade på att "fira" det med ett migränanfall så har jag liksom inte orkat rapportera för än nu.

Det är skönt att vara hemma, men också väldigt jobbigt, och jag har insett att det kommer ta lång tid innan jag är frisk igen. Det sorgligaste är att jag inte orkar med Prinsen, alls, han är bara högljudd och påfrestande, och så vill jag ju inte känna... Det var ju nu, efter förlossningen, som jag skulle må bra ju, som jag skulle orka vara den där mamman jag inte varit sen i augusti förra året. Jag vill inte vänta ett par månader till på det, men jag har just inget val.

4 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Du, låt det ta sin tid. Du kommer att orka med igen. Men, med tanke på vad du gått igenom är det verkligen inte konstigt att du inte är världens piggaste mamma just nu. Vila och ta hjälp från alla runt omkring! Kan vi göra något?

*kramar*

Anonym sa...

Jobbigt, men efter en sådan här upplevelse måste du få ta det lugnt och vila.

Lillprinsen överlever även lite tråkig trött mamma!

Kram Åsa

Alex sa...

Kram! Kloka ord har du redan fått...

Elin sa...

Skönt att ni är hemma! Jobbigt att du inte mår bra, men inte så konstigt efter omständighetrna. Prinsen har ju sin mamma hemma och det är han nog alldeles nöjd med. Försök att ta det lugnt, låt tillfrisknandet få ta sin tid.
KRAM!!!