fredag, augusti 01, 2008

Diklofenakdröm

Tänk om jag kunde ta diklofenak varenda dag, vad bra jag skulle må då. Tog en tablett igår och genast blev allt så mycket lättare, eftersom huvudvärken försvann nästan helt. Effekten sitter dessutom i mycket längre än vad den gör med Alvedon/Citodon; en tablett räcker en hel dag.

Tänk om jag visste hur stor dos jag kan ta utan att riskera ett skov i tarmen, vad mycket enklare det skulle vara. Nu måste jag hela tiden väga för- och nackdelar, känna efter hur tarmen känns kontra huvudet o s v. En diklo om dagen, vilken dröm det skulle vara...

3 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Vad skulle hända om du använde diklofenak tills dess att migränen försvann? Kan ett skov vara värt priset, eller är det samma där, att du inte vet hur länge eller hur illa det blir?

Ponder sa...

Jag törs faktiskt inte riskera att få ett skov nu, dels för att det skulle innebära ÄNNU mer kortison under ännu längra tid (mina stackars ben...), och dels för att det finns en stor risk att migränen skulle bli värre. Att jag inte ska äta diklo regelbundet är typ det enda magtarm och neuro är överrens om, och jag håller nog med...

Linda #handgjordlyx sa...

Jag förstår... Kunde de inte komma på ett bra sätt att friska till dig _också_?