torsdag, augusti 21, 2008

Läkaren idag

Igår ringde min mobil och det var BM från Spec-MVC. Hon sa att hon hade sett en lapp där det stod att jag ville träffa min läkare och eftersom han bara jobbar två veckor till, varav en natt, innan han försvinner på föräldraledighet, hade hon ordnat så att jag kunde få träffa honom redan idag. Vad glad jag blir när det finns folk som kommer ihåg en och bryr sig!

Sagt och gjort, idag klockan 15 infann jag mig på bedömingsmottagningen (för det är där han jobbar den här veckan) - folk tittade lite konstigt på mig som var där utan tjock mage, ha ha - och fick ett avstämningsmöte med honom innan han försvinner. Vi pratade igenom hur det var nu, och han såg verkligen till att alla baser är täckta vad gäller FK, kommunen och min vidare tillfriskning. Känns återigen bra att jag fått en så vettig och förstående läkare. Passade på att fråga vem han tyckte jag skulle vända mig till vid ev. fortsatta problem och fick ett namn på en läkare som han tycker är bra.

Och så ska jag få peritenal(?) plastik, dvs de ska fixa den där bristningen som inte blev sydd mitt i allt blödande. Han bedömde att det skulle vara lättfixat, det är bara en hudflik som ska bort, vilket tydligen är bra. Det kommer ta ca 20 minuter med lokalbedövning; ett litet snitt och ett par små stygn så är det klart. Kan inte säga att jag längtar direkt, men det ska bli skönt att få det gjort.

Inga kommentarer: