måndag, augusti 18, 2008

Julen

Vet inte om maken också läser Världen enligt J men idag tog också han upp årets julfirande. Han vill att alla ska komma hit till oss i år och fira. (Med "alla" menas min mamma, mina syskon och ev. någon respektive.) Varför i hela fridens namn då, undrar jag? Då har vi ju ingen möjlighet att smita när det blir för jobbigt...

Nu är chansen inte speciellt stor att vi får huset i julskick i år, i allafall inte så pass att vi kan ha fyra -fem nattgäster. Så jag log bara mitt allra mildaste leende och sa att "vi får ta det när det närmar sig". Hoppas han inte tror att det är samma sak som ett ja?

3 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Har maken blivit galen? Med tanke på hur du mår, magsjukor, magen, migränen och allt annat elände, så känns julfirande med nattgäster inte riktigt som...ett lockande alternativ.

Jag tror på vildsint uppträdande, tårar och "inte över min döda kropp" med darr på rösten. Då brukar budskapet nå fram.

Alex sa...

Hu! I år ska vi till min mamma. Det är skönt, för då kan man skylla på trötta barn och åka när man "är klar". Förra året hade vi Stefans släkt hos oss. Men den är ju inte så stor och så åkte dom hem på kvällen. Det räcker gott!

Lotta sa...

Håller med J. Inte kan det vara lockande att planera det när du mår som du mår. Låt någon annan hålla i det så kan ni komma och bara vara.