torsdag, augusti 07, 2008

Värsta migränen på länge

Trodde huvudet skulle exlodera ett tag, eller åtminstonne ramla av, men tack vare en stor medicincoctail har det lugnat sig nu. Har satt maken att läsa på och han rapporterade just att nedstämdhet är ett vanligt tecken på att ett anfall är i antågande. (Lärde mig även en del annat om migrän och läkemedel, men det orkar jag inte skriva om just nu...) Nästa gång vet jag och kan ta piller i tid och förhoppningsvis undvika jättespiken.

Naturligtvis har både Prinsen och Lillskrutt varit extremt gnälliga och kinkiga idag, d v s många gälla skrik för mitt stackars huvud - tack och lov för hörselkåpor. (Starka ljud kan f ö också utlösa anfall och väderomslag... verkar som jag prickade in tre av tre den här gången.)

2 kommentarer:

Alex sa...

jag hittar inte riktigt orden för vad jag vill säga. Lider så med dig! Jag kan förstås bara relatera till mina egna migränanfall och tänka mig dom hela tiden...*ryser* Önskar så att det släpper NU, men uppenbarligen har din knopp något fuffens för sig. Stor kram!

Lotta sa...

Men finns det inget läkarna kan göra? Det måste ju finnas en orsak till att du mår som du mår? Man MÅSTE ju kunna bota dig för bövelen!!! ;)

Lider med dig...