måndag, november 10, 2008

Födelsedag

Och en mycket bättre sådan än förra året... (Kan hända att jag var en smula överkänslig då, med tanke på mitt delikata tillstånd, men helt lyckad var den inte.) Maken, vis av erfarenhet, frågade mycket noga igår kväll om jag ville ha frukost och sång på sängen tidigt på morgonen och blev nog lite förvånad när jag vänligt men bestämt avböjde. Stackarn, det är inte lätt att veta vad som gäller när det ändrar sig från år till år, men just nu är min och lille Herr'ns sömn högst prioriterad. Present har jag i allafall fått redan för ett par veckor sen, nämligen en extern hårddisk på 1 TERRAbite! Det lär väl räcka ett tag, även om jag fotar mycket flitigt... (Räknade ut att om jag snittar 5 gig i bilder per år då räcker hårddisken i två hundra år, bara! :D)

Fick i allafall åka iväg på en timmes massage, äntligen (har varit tre veckors uppehåll p g a sjukdom och ledighet) - jätte skönt och bra att ligga där och slappna av, kände hur en helt bunt spänningar försvann. Sen hem och pula i köket, baka tårta och förbereda middagen (ifred) - något jag tycker om. Brorsan med flickvän kom hit på middag, trevligt och avspännt som vanligt, förutom att dottern har en viss tendens att stirra upp sig när det kommer folk hit... Nu sover ALLA barnen och jag slappar i soffan. Kanske blir det en bit tårta till lite senare, men just nu känner jag mig mätt, nöjd och belåten. :)

Tack -sl-, Alex och Jenny för gratulationer! Tyvärr Alex, slog inte din önskan in, inte helt i allafall, men tack ändå. :)

Och tack Busmamman för grattis, både här och på mejlen, och pussarna i naveln också! :D

J: Tack så mycket! Och du har helt rätt, man måste instruera dom mycket noggrannt, annars vet man ju inte vad man får ju! ;P

3 kommentarer:

Busmamman sa...

ahmä ahmä ahmä....jag har oxå grattat ju *kolla mailkorgen qinna*

Well well, megagrattis o puss i naveln!

Världen enligt J. sa...

Grattis! Det låter som en rätt bra födelsedag.Ibland kan man behöva instruera sina familjemedlemmar mycket noggrannt. Om hur födelsedagar, jular och annat ska firas. Särskilt när det kommer till presenter ;)

Alex sa...

Tanken var god dock ;)