söndag, november 23, 2008

Prat om Perra

Min lillebror tyckte det var konstigt att min favorit TV-kock är Per Moberg eftersom han i princip bara lagar mat som jag inte äter. Det är förvisso helt sant, och jag har inte lagat ett enda recept från "Vad blir det för mat?". För mig är matlagningsprogram framförallt inspiration och idéer; vad man kan göra med vad, hur man gör i princip o s v. Och där tycker jag Perra är klockren - han visar på ett opretantiöst sätt att det faktiskt inte är svårt att laga gourmetmat, även om det kräver tid och en del förberedelser.

Hur lagar du mat - efter recept eller eget huvud eller mitt emellan?

2 kommentarer:

Anonym sa...

efter huvudet men , jag måste pröva att göra beanaisesås och då måste det bli recept första gången :)

baka kan ju vara lite svårare att gör i huvudet.

Jag har heller aldrig gjort något han lagar utan mera hur han lagar och vad man kan ha.

Jenny sa...

Får nog svar mittimellan, men även efter eget huvud. En sak som stör sambon är att jag nästan aldrig ställer timern närj ag har något i ugnen..jag liksom går på känn :)