fredag, november 21, 2008

Underliga Uppvaknanden

Ibland vaknar jag av stönande och krafs på kudden (nej, det är inte maken som fått kåtslag utan lille Herr'n som påtalar att det är dags att amma), ibland av skratt och gurgel (igen, inte maken), ibland av att någon tänder taklampan och säger "mamma, måtte gå UPP nuuu" (Prinsen, som har dille på att tända lampor, jämt). I dag, i arla morgonstund, väcktes jag av en manlig rap, följt av en klibbig spya i ansiktet. (För att ingen ska få några idéer var det igen Lille Herr'n som presterade båda.) God morgon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är verkligen en härlig värld man lever i förtillfället! Förr bytte jag tröja om det kom en minispya på den, nu är jag mer härdad och ser jag ser som en vandrande sönderkrafsad spya själv!

Ponder sa...

Ha ha, skulle jag byta kläder på mig och H efter minsta spya skulle vårt tvättberg driva oss ur huset. Man blir minst sagt härdad, men liiiite jobbigt är det när man kommer på att man glömt sätta på sig fintröja (= ren tröja) när står i affären t ex. ;)

Alex sa...

*asg* Skrattar så tårarna sprutar och magen skumpar